Vem är jag?

Att arbeta som chef kan ibland vara lite svårt. Ibland går man till jobbet fast man kanske borde varit hemma. Lite droppnäsa har väl inte skadat någon, tänker man och kör lite till. Huvudvärk finns botemedel mot och att få en lugn lunch kan man bara drömma om. I alla fall i mitt chefskap. Eller ledarskap.

För vem är jag?

Är jag chef, eller är jag ledare?

Eller är jag både och? Såklart är jag det! Jag är chef, och jag är ledare.

Jag arbetar gärna, jag lägger ner mycket tid på mitt jobb. En del säger för mycket. Men så länge man mår bra och att man kan njuta lite så anser jag att det är ok. Och jag njuter! Jag njuter av stressen. Jag nuter av att se andra människor få utvecklas.

Att sitta klockan tio en tisdagskväll och arbeta med ett projekt får mig att må bra. Jag känner att jag gör nytta. Att jag jobbar för min lön. Jag jobbar för mina anställda och min chef.

Att vara chef, ledare, kan ibland vara lite svårt. Svårt att hinna med, svårt att sätta stopp. Men när det går som på räls. Då finns inga hinder. Då är det bara att köra på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0